Oblikujete poslovno strategijo podjetja? Ne pozabite na sestanek povabiti vodje informacijskega sektorj

 

Organizacije pospešujejo svojo digitalno preobrazbo, da bi poslovale učinkoviteje in se uspešno odzivale na dramatična nihanja povpraševanja in pričakovanja kupcev. Štirje od desetih izvršnih direktorjev trdijo, da bodo vodje sektorja informacijskih tehnologij postali glavno gonilo poslovne strategije v letu 2021, razkriva Deloittovo poročilo. Oblikovanje strategije bo postalo bolj tehnološko in podatkovno usmerjeno.

»COVID-19 nam je skoraj čez noč pokazal, da ne živimo v tako stabilnem okolju, kot smo si mislili, in nas prisilil, da postanemo bolj prilagodljivi in odzivni, kot smo verjeli, da je mogoče. ‚Zanesljivi‘ načrti za prihodnost se zdaj več ne nanašajo na leta, ampak tedne,« je dejal Mitja Kumar, partner in vodja svetovanja za JV Evropo pri Deloitte. Tema letošnjega poročila je po njegovih besedah odpornost. Družba je raziskala 500 večjih podjetij v 22 panogah.

 

Kako lahko podjetje postane tehnološko učinkovito?

Trendi, ki jih opažajo, zajemajo delovna okolja prihodnosti, industrializacijo pobud na področju umetne inteligence, nadgradnjo temeljnih sistemov in tehnologijo, ki podpira raznolikost, vključenost ter enakost. V poročilu navajajo devet pomembnih trendov, ki so združeni v tri ključne napotke pri tehnološki preobrazbi podjetja:

  • Usklajenost med organizacijsko in tehnološko strategijo. Obe sta kompleksni, a nujni za uspeh podjetja, zato morata delovati v sinergiji.
  • Prenova digitalnega delovnega okolja kupcem, zaposlenim in deležnikom predstavi obe plati medalje: kako združiti prihodnost digitalnega in fizičnega doživetja tako, da ustvarimo čim večjo dodano vrednost.
  • Ko se podjetja vse bolj opirajo na avtomatizacijo in strojno odločanje, se jim ponuja priložnost, da razširijo meje človeških zmogljivosti. Večjo dodano vrednost lahko ustvarijo z industrializacijo umetne inteligence in oskrbovanjem strojev s podatki.

 

Informacijska tehnologija je pomembna tudi v največjih svetovnih družbah. Kako jo izkoriščajo?

Cargill

Justin Kershaw, CIO in podpredsednik korporacije: »V zadnjih nekaj letih opažam velik premik v razmišljanju uprav in vodstva o podjetniški tehnologiji. Mnogi so na tehnologijo tradicionalno gledali predvsem z vidika stroškov, spraševali so se na primer, koliko bo zdaj stal ta novi sistem. Zdaj so bolj usmerjeni v prihodnost, manj se osredotočajo na stroške tehnologije in bolj na njeno dolgoročno vrednost,« pravi Kershaw.

Cargill oskrbuje porabnike, kmete ter nekatera največja svetovna živilska podjetja, trgovce in restavracijske verige. V Cargillu so že nekaj let na temeljiti modernizacijski poti. »Posodobili smo več kot polovico Cargillovih sistemov – od HR-sistemov, distribucijskih in transportnih sistemov do proizvodnje,« poudarja Kershaw. Najprej so nekatere storitve prenesli na tretje osebe, potem pa so vlagali v tehnologije, kot so napredna analitika, oblak in ERP-sistemi. »Naša vodstvena ekipa in upravni odbor zdaj vidita vrednost in koristi novih tehnologij,« pravi Kershaw.

 

Daimler Trucks North America

Lutz Beck, vodja informacijskega sektorja: »Daimler Trucks, vodilni proizvajalec težkih gospodarskih vozil, se je preoblikoval v inteligentno podjetje, v katerem so podatki ključni. Vsak Daimlerjev tovornjak, ki ga izdelamo, je novo digitalno sredstvo. Številni vgrajeni senzorji in druge tehnologije nepretrgano spremljajo delovanje vozila in ustvarjajo podatke, ki Daimlerju v realnem času omogočajo vpogled v zdravje vozila. Toda namesto da lastniku vozila preprosto zagotovimo poročilo o stanju, lahko zdaj uporabimo analitiko za podatke o zmogljivosti vozila, da napovemo, kdaj lahko kakšen del odpove,« pravi Beck.

Seveda pot do razmišljanja o tovornjakih kot o digitalnih sredstvih in popolnega sprejemanja odločitev na podlagi podatkov v podjetju ni bila lahka. »Pomeni kulturni premik v tradicionalnem podjetju z globokimi koreninami v industrijski proizvodnji. V modelu inteligentnega podjetja se po nakupu vozila odnosi s kupci poglabljajo. S tehnologijo in podatki izboljšujemo izdelke in storitve, da bi zadovoljili edinstvene potrebe,« poudarja Beck.

 

PayPal

Dan Torunian, vodja sektorja zaposlenih in podatkovnih centrov: »Ko je COVID-19 povzročil, da je PayPal 23 tisoč zaposlenih preselil iz 90 krajev na model dela na daljavo, se je naš poudarek spremenil iz zagotavljanja njihove varnosti v izboljšanje učinkovitosti,« pravi Torunian. Želeli so omogočiti, da je delovna sila produktivna, hkrati pa spodbujati učenje, inovacije in sodelovanje.

»Ker večina ali vsi zaposleni delajo od doma, morajo delodajalci optimizirati izkušnje na daljavo in jih namerno razvijati tako, da so učinkovite. Hiter prehod na delo na daljavo je PayPalu in drugim organizacijam omogočil priložnost brez primere, da znova proučijo načine dela. Na koncu bo to našim zaposlenim pomagalo učinkovito izpolnjevati poslovne cilje,« svetuje Torunian.

 

Gensler

Hans Neubert, vodja področja globalnih praks podjetja: »Fizična okolja so pomemben gradnik odnosov z blagovnimi znamkami in podjetji. Tudi digitalna podjetja gradijo fizične prodajalne kot še eno možnost za sodelovanje s strankami. Gradbeni sektor je starodaven in se razumljivo počasneje razvija. Naša prednost v tem novem svetu je, da je bila arhitektura vedno prilagojena, zato smo navajeni prilagajati modele za posameznike,« je povedal Neubert. Pri tem združujejo fizične prostore in digitalne interakcije, da ustvarijo prilagojene izkušnje za končne uporabnike, ne glede na to, za koga gre in kakšne interese ima.

»Zdaj izvršni direktorji poslušajo, ko opisujemo, kako je njihova pisarniška stavba lahko bolj osebno in privlačno okolje z digitalnimi izkušnjami. Na primer, v analognem svetu je na stavbi fizični znak, ki kaže pot do izhoda ali dvigala. V novem virtualnem svetu, ko delavec prek spleta obišče pisarno podjetja, je vabilo na sestanek na njegovem računalniškem tabličnem računalniku varnostna izkaznica, ključ dvigala in zemljevid v konferenčno sobo. Za analogno industrijo je to revolucionarno,« pravi Neubert. Gensler tako svoj pristop od arhitin ustvarjanja fizičnih stavb spreminja v celostne izkušnje.


 

Vir. Finance.si