Električni avti v Sloveniji: cene, dosegi in prihranki

Koliko stanejo, kakšen je doseg po ciklu WLTP, kolikšna uporabna zmogljivost baterij in kakšne popuste z  anje ponujajo trgovci

 

Cene električnih avtomobilov v Sloveniji v EUR

(upoštevana subvencija Eko sklada 6.000 EUR)

 

Baterija v kWh (uporabna vrednost)

Doseg v km (po ciklu WLTP)

Cenik

Z rednim popustom

Opel corsa e

Različica

45

330

25.490

24.245

Renault zoe

ZE 50 R110 zen

52

395

28.290

25.290

Peugeot e-208

Active

45

340

25.730

25.730

Renault zoe

ZE 50 R135 zen

52

386

28.790

25.790

Mini

Cooper SE

28,9

235

27.600

27.600

Hyundai ioniq electric

EV style

38,3

311

30.900

30.900

Nissan e-NV200

E-NV200 comfort

38

201

38.164

31.987

Volkswagen ID.3

1ST 58 kW life

58

420

33.141

33.141

Nissan leaf e+

E+ N-Connecta

56

385

38.500

35.830

Kia e-soul

EX dynamic (150 kW)

64

452

41.499

38.499

Tesla model 3

Standard range plus

50

409

38.970

38.970

Jaguar I-pace

S AWD

84,7

470

68.990

62.091

Audi E-tron

50 quattro

64,7

336

65.480

65.480

Audi E-tron

55 quattro

86,5

436

78.740

78.740

 

Električni avtomobili so edini avtomobilski razred, ki je v teh kriznih časih dosegel povečanje prodaje. Pripravili smo vam podroben seznam avtov, ki se letos v izboru Poslovni avto leta bojujejo za zmago v kategoriji električni avto leta.

Prodaja električnih avtov se je letos kljub zmanjšanim subvencijam s 7.500 na šest tisoč evrov in kriznim razmeram, ki jih je povzročila epidemija koronavirusa, skoraj podvojila. V prvih sedmih mesecih letos je zrasla za 83 odstotkov, na 684 vozil. Za 110 vozil je celo presegla lansko celoletno prodajo.

Ker so električni avtomobili najhitreje in trenutno edini rastoč avtomobilski razred, po njih pa pogosto posegajo tudi podjetja, smo zanje v izboru Poslovni avto leta odprli kategoriji električni avto. Na seznam smo vpisali vse nove električne avtomobile, ki smo jih preizkusili in ocenili. Do konca tedna lahko izbor ujameta še opel corsa e in tesla model 3. Zanje boste lahko glasovali septembra.

Preverili smo cene, redne in tržne (torej z upoštevanimi popusti), od njih odšteli subvencijo Eko sklada in zapisali še uporabno zmogljivost baterij ter doseg po ciklu WLTP.

znam dokazuje, da so električni avtomobili večinoma še vedno dražji od podobno velikih in zmogljivih bencinskih in dizelskih. Razlika med njimi pa se vsako leto vztrajno zmanjšuje. Po napovedih analitikov in nekaterih avtomobilskih proizvajalcev, denimo Volkswagna, bodo omenjeni pogoni cenovno izenačeni leta 2025.

e avtomobili

Popusti, ugodnosti, financiranje...

Poleg tega so zanje že na voljo popusti, ki smo jih zbrali v tabeli. Nekateri trgovci jih objavljajo javno, drugi jih ne postavljajo v ospredje. Pri audiju e-tronu denimo velja, da je različico e-tron 50 quattro mogoče dobiti že za manj kot 60 tisoč evrov, kar je ugodno tudi z vidika bonitete (več spodaj).

Cene v tabeli veljajo za gotovinski nakup. Nekatere znamke pa ponujajo dodatne popuste in tudi brezplačno opremo, ki je nismo mogli vključiti v tabelo. Peugeot e-208 active je denimo v primeru hišnega financiranja (finančnega lizinga) cenejši za 1.250 evrov, cena je 24.480 evrov. Vsak kupec, ne glede na vrsto plačila pa prejme brezplačno polnilnico v vrednosti tisoč evrov.

Podobne oziroma še večje ugodnosti ponuja "hišna" corsa-e edition. Poleg popusta, ki je naveden v tabeli, kupec dobi še brezplačno dodatno opremo v vrednosti 1.240 evrov. Denimo zimski paket, ki prinaša ogrevane sedeže in volan. Parkirne senzorje zadaj in 180-stopinjsko kamero ter LED luči in samodejni vklop dolgih luči. V primeru financiranja je corsa-e, tako kot e-208, še cenejša, stane le 22.985 evrov.

Pri Renaultu lahko kupci zoeja najamejo za 169 evrov na mesec, ki vključuje obrok za avto kredita Eko sklada in obrok za najem baterije. Pogoj za najem je polog v višini 4.750 evrov.

In zakaj bi že danes razmišljali o nakupu električnega avtomobila? Ker se je mreža javnih polnilnic v Sloveniji povečala na več kot 600, ker so realni dosegi novih modelov danes že večji od 300 kilometrov in omogočajo brezskrbno vsakdanjo uporabo. Ker so cene servisov električnih avtomobilov za polovico nižje kot pri bencinskih in dizelskih, strošek energije pa pomeni le šestino stroška bencina ali dizelskega goriva (tudi pri trenutni ceni obeh energentov evro za liter), kar pomeni, da vas 100 kilometrov z električnim avtov stane med 1,2 in dvema evroma pri dražjih in težjih modelih.

Močno zmanjšana boniteta za službene avte

Ministrstvo za finance je lani sprejelo ukrep, ki električne avtomobile približuje tudi podjetjem. Do vrednosti 60 tisoč evrov za službeni električni avto za zasebno uporabo plačujemo le 0,3-odstotno boniteto, kar je le šestina vrednosti bonitete dizelskih in bencinskih avtov. Nad vrednostjo 60 tisoč evrov pa se polna boniteta plačuje le za preseženi znesek. Eko sklad nakup električnih avtov financira z ugodnim posojilom z 1,3-odstotno obrestno mero.

 

Vir: Finance.si